اکثر عموم فکر میکنن که عکاسی صنعتی و تبلیغاتی یکی هستن ، اما هم عکاسی تبلیغاتی و هم صنعتی انواع تخصصی و مهمی از عکاسی هستن که باید به دست عکاسان با تجربه و ماهر انجام بشن. گرچه این دو تفاوتهایی با هم دارن ولی خیلی راحت امکان اشتباه گرفتن اونها وجود داره چون هر دو به بازاریابی یک چیزی میپردازن ولی در واقع بسیار متفاوت هستن.
عکاسی صنعتی سبک خاصی از عکاسی هست که بیشتر به جزئیات فنی سوژه، به عنوان مثال محصولات، ساختمانها، مواد غذایی و غیره توجه داره و باید مزیت های محصول در معرض نمایش باشن.
عکاسی تبلیغاتی یکی از زیرشاخه های عکاسی صنعتی محسوب میشه که پر زرق و برقتره و بیشتر در مورد به تصویر کشیدن یک ایده یا یک احساسه و شما از تصویربرای بیان یک داستان استفاده میکنید تا خدمات یا کالای شما جذابیت بیشتری داشته باشه وشما با چیزی که محصول به نمایش میزارید انگیزه خرید رو در افراد به وجود میارید.
توی عکاسی صنعتی ما فقط سوژه رو میبینیم و از چیدمان یا اکسسسوری خاصی استفاده نمیشه و طراحی صحنه همه باید به شکلی صورت بگیره که توجه به محصول افزایش پیدا کنه و حواس مشتری رو از اون پرت نکنه، اما توی عکاسی تبلیغاتی برای انتقال حس و زیبایی از اکسسوری و چیدمان خاص استفاده میشه .
ابزار در عکاسی صنعتی در هر شرایط و سوژه متفاوته اما در کل شما به بهترین تجهیزات ممکن نیاز دارید، از جمله لنزهای زاویه باز، زوم مناسب، سهپایه، نورپردازی با کیفیت برای نشون دادن جزئیات و فیلترهای ضروری. اما در عکاسی تبلیغاتی جدای از تجهیزاتی که برای عکاسی صنعتی گفته شد ، ابزار چیدمان و اکسسوری متناسب با سوژه و خلاقیت هم خیلی مهمه.
در کل عکس صنعتی برای معرفی کالا و سوژه انجام میشه ولی عکس تبلیغاتی برای فروش محصول کاربرد داره.